Beni Güzel Hatırla Şiiri’nin Orhan Veli’ye Ait Olmayışı İle İlgili

Geçen günki postumda paylaştığım şiirin Orhan Veli’ye ait olmayışı hakkında  ‘Facebook’daki Okan Savcı sayfasının yöneticisi’ tarafından mail geldi.

Gelen mail şöyle:

——

Merhaba Melanous,

Şans eseri blogunuzda Beni Güzel Hatırla adlı şiirle ilgili yazdıklarınızı okudum. Şiirin Orhan Veli’ye ait olmadığını her aklı başında insan gibi siz de anlamışsınız. Ben facebookta Okan Savcı sayfasının yöneticisiyim, ayrıca Okan Bey de yakinen tanıdığım olur. Bu şiir konusunda hassasiyetimiz hat safhada. Çünkü kendini bilmez, Orhan Veli’den bihaber yaşayan zavallılar bu şiiri Orhan Veli adıyla internette yaymışlar. Şiir, sizin de blogunuzda yer verdiğiniz üzre Okan Savcı’ya aittir. Yasal her türlü zemin de vardır.

Benim bu maili yazmamdaki asıl amaç ise, malum konuyla ilgili yazınızın altındaki “XXX(ismi kaldırdım)” nickli şahsa ait olan şu yorum “Orhan Veli nin bütün şiirleri isimli 2000 yılında çıkmış ve 20.baskı da çıkmış olan kitabında yazıyor.ve bu şiir 1967 yılında yazılmış.kitabı alın okuyun.Okan Savcıya ait değil bu şiir! “  Kendisine ne yazık ki ulaşamadım. Tek bir şey söyeleyecektim bu bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olan cahil şahsiyete, Orhan Veli Kanık 1950 yılında vefat etmiştir. Vefatından 17 yıl sonra mı yazmış yani bu şiiri?

Sizden ricam, lütfen bu bilinçsizce yapılmış yorumu silin… CTRL+C CTRL+V zihniyetiyle yaşayan insan topluluğuyuz ne yazık ki. Yine böyle kendini bilmez biri alır bu yorumu başka bir yerde kullanır, büyüdükçe büyür bu yanlış. Blogunuzu inceledim biraz. Şiire edebiyata kıyısından köşesinden tutulmuş bir insan, emeğe saygıyı gözardı etmez.. Her ne kadar şiir sizin için ilk okuduğunuzdaki etkiyi yapmasa da kime ait olduğu sizi ilgilendirmese de, lütfen o yorumu silin. O satırları yazmak kolay olmuyor takdir edersiniz ki…

Gereğini yapacağınızdan eminim.

İyi geceler diliyorum…

—-

Mail’de postuma yorum yapan  kullanıcıdan söz konusu yorumunu  hakaretamiz sözlerle silmesini istemiş. Söz konusu isteği yorumu yapan kullanıcıya iletmiş bulunuyorum.

Açıkcası savundukları konudaki hassasiyetlerini anlamakla birlikte böylesi agresif ve hakaret dolu bir tutumu olgunluktan uzak buluyorum. Şu aşamadan sonra mümkünse söz konusu şiir ve kimin yazdığı polemiği benden uzak olsun.

Ayrıca şunun altını çizmem gerekir ki, söz konusu şiir şu anki şiir/estetik anlayışıma göre vasat altıdır, facebook’da paylaşılmalık bir şiirdir.

Sevgiler, saygılar.

Beni Güzel Hatırla Şiiri’nin Orhan Veli’ye Ait Olmayışı İle İlgili” üzerine 10 yorum

  1. Yazılanları okuyunca… Özellikle de
    “O satırları yazmak kolay olmuyor takdir edersiniz ki…” satırlarını okuyunca merak edip “şiir”i buldum…

    Her aklı başında insan ve şiir okuyucusu, ucundan kıyısından edebiyatla ilgilenen biri bu yazılan “şey”in şiir olmadığını anlar…

    İmge’den, metafordan eser yok…
    Armoniden, ritmden, lirik öğelerin yanından bile geçmiyor…

    Tipik bir ayrılık esnasında yazılmış izlenimi uyandıran ve klişe’lere boğulmuş bir sözcük yığınından başka bir şey değil…

    Benim açımdan size bu satırları yazan kişinin; bu “sözde şiir”i Orhan Veli’ye ait zanneden kişilerden zerre farkı yoktur…

    Sonra Okan Savcı’nın Facebook sayfasındaki şiirleri inceledim biraz…

    Sadece tebessüm ettim…

    Belki yazdıklarım biraz sert gelebilir ama; birilerinin de bu kendini “şair” zannedenlere bir şeyler söylemesi gerek…

    Yoksa gerçek Şiir’e ihanet etmiş oluruz…

    Saygılarımla;

    …Ka

    Beğen

    • Açıkçası yazdığınız görüşlere tamamen katılıyorum. Fazlaca ayrıntıya girmeden şiiri vasat altı değerlendirmem de bu görüşün neticesindedir.

      Sevgiler, saygılar.

      Beğen

    • Yazınızı, okudum, o kadar haklısınız ki; bu şiirin Orhan Veli’ye ait olamayacağı şiirden anlayan herkes tarafından açıkça farkedilecektir. Kaldı ki Orhan Veli’ye ait şiirlerin bulunduğu kitapta bu şiirden eser yok. Diğer Taraftan bu şiiri bir radyo sunucusu arkadaşımız Cemal Süreya’ya ait olarak lanse ediyor ve okuyor. bu da diğeri gibi gerçek dışı bir durumdur. Şiiri okuyanlar anlayacaktır ki şiir sanat kalitesli bakımından oldukça uzak, yalnızlığın verdiği acıyı dile getiren bir duygunun ifadesinden başka bir şey değil.. saygılarımla

      Beğen

De ki işte:

