Ölümdür Yaşanan Tek Başına/Ataol Behramoglu

eğişir rüzgarın yönü,
solar ansızın yapraklar;
şaşırır yolunu denizde gemi,
boşuna bir liman arar.
gülüşü bir yabancının,
çalmıştır senden sevdiğini;
içinde biriken zehir,
sadece kendini öldürecektir;
ölümdür yaşanan tek başına
aşk iki kişiliktir.


bir anı bile kalmamıştır,
geceler boyu sevişmelerden;
binlerce yıl uzaklardadır,
binlerce kez dokunduğun ten;
yazabileceğin şiirler,
çoktan yazılıp bitmiştir;
ölümdür yaşanan tek başına,
aşk iki kişiliktir.

avutamaz olur artık
seni bildiğin şarkılar;
boşanır keder zincirlerinden
sular tersin tersin akar;
bir hançer gibi çeksen de sevgini
onu ancak öldürmeye yarar:
uçarı kuşu sevdanın
alıp başını gitmiştir;
ölümdür yaşanan tek başına,
aşk iki kişiliktir.

yitik bir ezgisin sadece,
tüketilmiş ve düşmüş, gözden.
düşlerinde bir çocuk hıçkırır
gece camlara sürtünürken;
çünkü hiç bir kelebek
tek başına yaşayamaz sevdasını,
severken hiçbir böcek
hiç bir kuş yalnız değildir;
ölümdür yaşanan tek başına,
aşk iki kişiliktir.

Ölümdür Yaşanan Tek Başına/Ataol Behramoglu” üzerine bir yorum

  1. Ben bu şiirini çok seviyorum ataol babanın. Bir de bunu okuyun bakalım admin bey:)

    sonbahar ezgisi

    caddeden liseli kızlar geçiyordu
    medeni hukuku usulca kapattım
    imtihanmış, paraymış, etiketmiş
    inadına bir sigara yaktım
    örneğin dedim şu dünya
    bir boşlukta döner de döner
    şu yağmur,
    şu hınzır eylül yağmuru
    adamı büsbütün deli eder
    peki insanlar
    hangi akla hizmet eder?
    düşünüp düşünüp içlendim
    saniyeler, dakikalar, saatler derken
    günler su gibi akıyor kardeşim
    bir yanda ders kitapları
    bir yanda kalbim
    şaşırdım kaldım.

    Beğen

De ki işte:

